شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (به انگلیسی: The Dark Knight Rises) نام فیلمی است در گونه فیلم ابرقهرمانی که در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ در آمریکا اکران شد. کارگردان این فیلم کریستوفر نولان می‌باشد. همچنین این سومین فیلم از سری فیلم‌های بتمن است که کریستوفر نولان آن را کارگردانی کرده‌است.

محتویات

بازیگران

داستان

هشت سال بعد ازماجراهای جوکر است و حالا بروس وین (کریستین بیل) که سال‌ها پیش اعتبار خود را به خاطر مصلحت شهر از بین برد و حالا منزوی‌تر از هر زمان دیگری خانه‌نشین شده و با خدمتکار باوفایش آلفرد (مایکل کین) زندگی می‌کند.

به تازگی سربازی خشن به نام بِین (تام هاردی) که مدت‌ها قبل توسط راس الغول (لیام نیسون) از انجمن سایه‌ها اخراج شده بود، به شهر گاتام برگشته و قصد دارد تا این شهر را به ویرانه‌ای تبدیل کند تا هیچکس نامی از گاتام و ساکنانش به خاطر نداشته باشد. بین یک دیوانه تمام عیار است که از هوش بالایی برخوردار است. بروس وین با مشاهده وضعیت خطرناک شهر و احتمال پایان حیات این منطقه، تصمیم می‌گیرد دوباره لباس بتمن را بر تن کند و به مبارزه با بین برود. اما او مانند سابق در این راه تنها نیست و باید روی کمک همراهان جدیدش نظیر زن گربه‌ای حیله‌گر و مرموز به نام سلینا کایل (آن هاتاوی) حساب باز کند.

فیلم‌برداری

فیلم‌برداری این فیلم در ماه آوریل ۲۰۱۱ آغاز شد.

کارگردانی

کریستوفر نولان با کارگردانی این فیلم به اولین کارگردانی تبدیل شد که سه قسمت از فیلم‌های بتمن را کارگردانی کرده‌است. همچنین کریستین بیل نخستین کسی است که در سه قسمت از فیلم‌های بتمن نقش بروس وین/بتمن را ایفا می‌کند. کریستوفر نولان اعلام کرد که این آخرین فیلم از سری فیلم‌های بتمن خواهد بود که او آن را کارگردانی می‌کند و کریستین بیل نیز تأکید کرده که بعد از این فیلم، دیگر در نقش بتمن ظاهر نخواهد شد.[۴]

انتشار

تیراندازی در آورورا

در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۱۲ , در حین پخش شبانگاهی شوالیه تاریکی برمی خیزد در سینمای قرن شانزده در شهر آرورا کلرادو , یک فرد مسلح با ماسک ضد گاز شروع به تیراندازی در داخل سالن سینما کرد و ۱۲ کشته و ۵۸ مجروح به جا گذاشت. پس از دستگیری متهم , پلیس هویت او را جیمز اگان هلمز دانشجوی رشته علوم اعصاب دانشگاه کلرادوی دنور اعلام کرد. در حین دستگیری او خود را ژوکر (بت‌من) یکی از شخصیت های منفی و مخالف فیلم شوالیه تاریکی (فیلم) معرفی کرد.

شرکت برادران وارنر اعلام داشت که بسیار از وقوع این حادثه دردناک متاثر است و آغاز نمایش این فیلم را در پاریس، مکزیک و ژاپن لغو کرد. چندین آگهی تبلیغاتی این فیلم در تلویزیون آمریکا و همچنین تبلیغات آن در کشور فنلاند به حالت تعلیق درآمد.

پیوند به بیرون

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, | 16:51 | نویسنده : طاها عبداللهی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ابزار وبلاگ